CoverClub fungerer, sier glad Model 3-eier

Artikkel
4. mai 2020

Av: Vigdis Margrethe Løver

Det er ikke alltid like lett å kjøre skadefritt. Det fikk Johan Imhof fra Grimstad erfare. Men med god hjelp av TOCNs eget forsikringsselskap, CoverClub, ble oppgjøret ordnet på beste måte.

Endelig ny bil!
Etter nesten tre år i kø for å kjøpe Tesla Model 3, sto endelig en splitter ny blå elbil i oppkjørselen hjemme hos Johan Imhof. Den hadde alt av utstyr, det største batteriet, All Wheel Drive, autopilot, oppgradert interiør og felger, og var veldig klar for kjøreturer sammen med Johan. Turene til familie og venner ble en parade. Denne bilen hadde jo alt!

– Teslaer er datamaskiner  på hjul, og en slik bil har jeg aldri eid tidligere, forteller Johan. Han prøvde ut alle ferdighetene til bilen sin i nesten tre hele dager. På den tredje dagen som Tesla-sjåfør, skjedde den uheldige hendelsen, den som egentlig ikke skulle skje. Han sneiet borti autovernet og skrapet opp begge dørene og hjulbuen bak på passasjersiden.

En skrape i lakken
– Og denne bilen som var så utrolig flott da, og all den spennende teknologien, blant annet autopilot. Det har seg nok slik at det var denne autopiloten som ble avgjørende for uhellet. Jeg trodde nemlig at bilen kjørte med den aktivert, men den hadde deaktivert seg uten at jeg hadde fått det med meg. Og siden jeg bare holdt løst i rattet, og var litt ukonsentrert i øyeblikket, så reagerte jeg litt for sent til å hente bilen inn igjen. Dermed ble det skrubbing langs autovernet, inntil jeg fikk rettet bilen inn i kjørebanen igjen. Skikkelig pinlig tabbe i grunn, så det var jo ganske flaut å vise frem en ny bil til familie og venner med en så synlig skade, forteller Johan.

Fritt valg av verksted
Han hadde tegnet forsikring hos CoverClub, fikk sendt inn skademelding, og kunne fritt velge hvilket verksted han ønsket å bruke. Johan valgte et Tesla-godkjent karosseriverksted på Sørlandet, betalte sin egenandel, og så ble alle betalinger og kontakt ordnet direkte mellom verkstedet og CoverClub.

– Jeg valgte å ikke bruke tilbudet om leiebil mens bilen ble fikset, og fikk dermed utbetalt leiebilkompensasjonen. Det var virkelig herlig å få bilen tilbake ferdig reparert. Den framsto like strøken og feiende flott som den dagen jeg hentet den ut, forteller Johan.

En erfaring rikere
– Jeg har lært mye av denne opplevelsen. Jeg skal følge godt med under kjøring, både med autopiloten på – og når den er av, og ikke slippe rattet, avslutter Johan, som har kjørt skadefritt dette året som er gått siden uhellet skjedde. Forsikringen til CoverClub, og behandlingen han fikk, er han meget tilfreds med.

I CoverClub betaler han mindre enn halve prisen av det han måtte ha betalt til andre forsikringsselskaper, så han synes det er lett å anbefale CoverClub til andre. Pr. i dag betaler han 9 300 kroner pr. år for 25 000 km, med en egenandel på 4 000 kroner ved første skade, inklusive leiebil, mens bilen er på verksted.

Sjekk ut prisen på forsikring av din egen bil:
http://forsikring.tocn.no

Tekst: Journalist for TOCN, Vigdis Margrethe Løver
Bilde: privat

Fakta om CoverClub

  • All info står beskrevet når du går inn på forsikringen
  • Ingen overraskende prishopp etter ett år
  • Ingen bonuskrav
  • Ingen krav til å samle flere forsikringer
  • Full digital løsning med umiddelbar forsikrings-aktivering mot Trafikkforsikringsforeningen
  • Glassleverandør er Hurtigruta og Riis
  • Skade på glasstak går under vanlig glasskade-dekning, også glasstaket på FWD (Falcon Wing Doors, Model X)
  • Ingen utlegg av egenandel dersom Sentry Mode eller Dashcam fanger opp regnr på motpart i et “hit & run”
  • Ved skader: CoverClub har avtale med Viking. For veihjelp eller spørsmål om skade, ring 67 52 57 57
  • 24/7 hjelp og kontakt
  • Du kan forsikre alt du eier og har

 

Legg igjen den første kommentaren