I disse korona-tider, er det mange omveltninger i tilbudet den enkelte bedrift kan tilby. Mange stenger dørene for kunder, mens andre reduserer både bemanning og kapasitet. Derfor ønsket vi å finne ut hva status er hos Teslas serviceavdelinger akkurat nå.
Vi tok kontakt Tesla Norge, og de kan betrygge eierne om at Tesla holder hjulene i gang. De har god kapasitet på sine servicesentre, og derfor er det ingen grunn til å vente med å få utført service, reparasjoner og garanti-jobber, selv om Covid-19 selvsagt har satt en viss demper på aktiviteten.
Hva er status på Teslas servicesentre nå?
– Tesla Service holder åpent som normalt, og alle kunder er velkommen til oss hvis det er noe vi kan hjelpe til med. Alle som har behov for service, kan enkelt booke en time i Tesla-appen, når det passer dem best. Lange ventetider er for det meste historie.
– Dersom noen er syke eller i karantene, ber vi dem imidlertid vente med å komme til Tesla Service til de er friske og karantenetiden er over.
Hvordan har dere tilrettelagt driften, med tanke på korona-smitte?
– Vi har tatt en rekke grep for å beskytte våre kunder og ansatte, slik at alle skal føle deg trygge når de leverer og henter bilen sin hos oss. Vi har redusert antall fysiske kontaktpunkter, introdusert systematisk rengjøring av berøringsflater i alle biler og på servicesentrene, økt avstanden mellom personer, og bruker som vanlig teknologi for å hjelpe oss til å operere trygt i en situasjon som er ny og uvanlig for alle.
Hva med Mobile Service?
– Vi utvider stadig vårt Mobile Service-tilbud i Norge, og mange saker kan løses ved at vi kommer hjem til kunden, selv uten at han/hun fysisk er til stede. Dette vil du få tilbud om, dersom oppdraget kan løses på denne måten. Du trenger heller ikke selv være til stede, bare serviceteknikeren får tilgang til bilen.
Kan dere fortsatt tilby lånebiler?
– Vi etterstreber å tilby lånebil for alle reparasjoner over 4 timer (så fremt bilen er dekket av garanti), men vi tar forbehold om tilgangen av lånebiler. Disse må nemlig også gjennomgå en ekstra rengjøring mellom hver kunde.
Dersom en kunde har behov for å kontakte dere, hvilken måte anbefales å benytte?
– Er det noe man lurer på, og trenger å snakke med oss, ring 23 96 02 85, eller benytt e-postadressene oppført på våre nettsider. Vi håper medlemmene blir positivt overrasket over responstiden, og hvis ikke vil vi gjerne høre fra dem om dette!
Vi i TOCN passer på å legge til et aldri så lite tips:
Det kan nå være lurt å benytte anledningen til å foreta en oppgradering til CCS av din bil. Ventetiden for dette er for tiden så kort som kun én dag. Sjekk i appen og bestill time der.